SOCIALINIO PEDAGOGO VEIKLA TAIKANT MINIMALIOS VAIKO PRIEŽIŪROS PRIEMONES 4

SOCIALINIO PEDAGOGO VEIKLA TAIKANT MINIMALIOS VAIKO PRIEŽIŪROS PRIEMONES 4

Tęsiame trečioje dalyje susipažinimui įkelta 1 turinyje skelbiama dalimi apie sampratą ir kitas subtilybes.

Ši programa turi norminį pobūdį. Ji yra reglamentuojama švietimo standartais, planais ir programomis, kvalifikaciniais reikalavimais, kurie grindžiami atliekamomis funkcijomis ir socialiniais vaidmenimis. Todėl būtų tikslinga aptarti socialinio pedagogo funkcijas, kadangi jose akivaizdžiai atsispindi šio specialisto veikla. Socialinio pedagogo funkcijos pateiktos Socialinio pedagogo kvalifikaciniuose reikalavimuose (patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2001 m. gruodžio 14 d. įsakymu Nr. 1667). Šiuose reikalavimuose nurodoma, kad socialinis pedagogas, siekdamas vaiko saugumo ir gerovės vykdo tokias funkcijas:
• įvertinimo (renka informaciją, analizuoja, daro išvadas);
• konsultacinę (pataria, padeda, konsultuoja);
• korekcinę (skatina, įgalina, padeda adaptuotis, aktyvina, mobilizuoja);
• vadybinę (organizuoja, telkia, planuoja, priima sprendimus ir už juos atsako);
• šviečiamąją (informuoja, aiškina);
• koordinacinę (palaiko ryšius, siunčia (perduoda) informaciją);
• prevencinę (numato neigiamus reiškinius, poelgius ir padeda jų išvengti);
• teisinę (atstovauja, gina vaiko interesus);
• socialinio ugdymo (Socialinio pedagogo kvalifikaciniai reikalavimai, 2001).
Socialinio pedagogo veikla ypač svarbi šiandienos gyvenime. Lietuvoje socialinio pedagogo profesija pati jauniausia teorinės ir praktinės veiklos šaka, kurios pagrindinis tikslas – laiku pastebėti, įvertinti ir spręsti vaikų ir paauglių socialines problemas. Socialinis pedagogas yra svarbiausias sistemos komponentas, turintis: profesinį pasirengimą, kompetenciją, tam tikrus individualybės bruožus. (Kvieskienė, 2003).
Socialinio pedagogo veiklos objektas – vaiko ar paauglio ir aplinkos sąveika, kuri reikalauja kompleksinio požiūrio, sprendžiant iškilusias problemas. Socialinio pedagogo veiklos sistemoje aplinka – tai gamtinių, klimatinių, socialinių, kultūrinių sąlygų visuma. Darbo sąlygos – tai visuma išorinių ir vidinių darbo veiksnių, kurie tiesiogiai ar netiesiogiai daro įtaką veiklos rezultatams. Jo veiklai keliamas tikslas – siekti vaiko gerbūvio, vykdyti ankstyvąją prevenciją, ugdyti vaikų socialinius įgūdžius, teikti jiems socialines paslaugas. Visa tai sudaro palankias sąlygas sėkmingai bręstančios asmenybės socializacijai (Kvieskienė, 2002).

3 dalis.

5 dalis.

Ketvirta dalis įkelta: 2015-04-09